Valitettavasti Ansa jäi tyhjäksi jo toisen kerran ja näin ollen olen haudannut pentuesuunnitelmat yhdistelmästä Ansa ja Aatu. Kummassa vika, vaikea sanoa, kun ei ole kumpaakaan sen tarkemmin tutkittu. Mutta eläinlääkärin tutkimukset ovat niin kalliita nykypäivänä, että en ala asiaa enempään kaivamaan. Yhdistelmä oli ehkä muutenkin aika tulenarka, koska kumpikaan koirista ei ollut mikään ideaali perhekoira luonteeltaan. Kumpikin koira vahtii. Ansa on tosi tiukka ja Aatusta ei omistaja eli minä pääsee millään eroon. Aatu on aina jaloissa, joten luultavasti on aika vahtiviettinen sekin, mutta antaa narttujen tehdä kaiken työn.

Tiedän että täydellistä koiraa ei ole, mutta tällä hetkellä minulla ei ole nyt sitten narttua, josta jalostan.  Epäonneksi kummankaan sijoitusnartun sijoitus ei ollut onnistunut ja näistä koiristi sain ja saan tietoa liian vähän käyttääkseni niitä jalostukseen. Koirankasvatus on ollut minulle aika haasteellista puuhaa, koska olen tehnyt sitä yksin ilman tukijoukkoja ja keittiössä on ollut välillä liian kuumaa. Kuten, joku viisas on joskus sanonut. 

Näillä spkseillä mennään. Katsotaan mitä keksitään? Tällä hetkellä opiskeluharrastus ja muut haasteet vievät kaiken voimavarani. Mutta jos pentuja on joskus tulossa niin, niin toki myyn ne. :)