Aamulla taasen oltiin peltoautoilu-lenkillä eli koirat autoon, autolla pellon reunaan ja koirat pellolle. Täälpäin on mukavia kesanto, pakettipeltoja joissa voi juoksuttaa koiria, meillä on vaki paikka radan vieressä, josta toki matkaa junaradalle on noin 500metriä ja ennen rataa on kävelytie ja aita.

Päästin koirat ulos, tekivät tarpeitaan. Miina hillu ja Emma yritti olla hillumatta. Heitelin palloa ja sitten ajattelin kiertää aukeaman autolle, koirat tuli perässä ja molemmat jäljesti. Emma näyti jotain vanhaa jälkeä seurailevan. Miina jäljesti omalla tyylillää, edestakaisin, nopeasti nenä kiinni maassa, välillä hukaten jäljen .Siinä se sitten sanamukaisesti törmäsi kolmeen jänikseen. Näin kun se sai jäniksestä" kiinni," mutta jänis kierähti ympäri ja irtosi , kaksi jänistä lähti junaradalle päin, kolmas vastakkaiseen suuntaan.. Koirat perässä, Emmakin joka  vihdoin viimein hokas jutun. Jänikset menivä junaradan aidan alitse ja Miina perässä, Emma pysähty kun karjaisin, vilkaisi minua mutta jatkoi kolmanen jäniksen perään vastakkaiseen suuntaan. Minä seison keskellä pelto ja karjun. Miina hävisi kokonaan....... Aamu seitsemältä menee junia, ensi tuli yksi... sitten tuli toinen. Minä karjun, Emma tulee takaisin ihan mutaisena ja ontuu jalkaansa. Miinaa ei näy. Lähden viemään Emmaa autolle kun Miina putkahtaa esiin 500 metrin päästä lähtöpaikasta, koira on radan ja aidan välissä eikä löydä pois.......Minä lähden juoksemaan radalle päin ja sinne suuntaan mistä koira meni aidan radosta, junan ääni kuuluu ja koira on edelleen radan ja aidan välissä. Koira kuitenkin tajusi ja lähti juoksemaan samaan suuntaan kun minä. Minä juoksin 200 metrin päästä koirasta ja Miina siel junaradalla. Sitte se jo juoksee pellolla ja juna menee meidän ohi....... Mulla meni jalat alta ja kyllä vaan itku pääsi.

Hattua nostan niille jotka saavat koiransa palamaan luokse milloin vain. Onneksi minulla on vielä tänä iltana kaksi koiraa. Vasta eilen sanoin yhdelle koiradiggarille että immeisellä pitää olla ainakin kaksi koiraa jos itselle tapahtuu jotain. Toinen seurakoira, joka jää jalkopäähän pitämään seuraa ja toinen palveluskoira, joka lähtee hakemaan apuja.

66842.jpg